maandag 15 juni 2009

Flesh Wound

Atto's bezigheden deze week zijn enkel en alleen toe te schrijven aan het Argent Tournament. Atto is inmiddels ook kampioen bij Silvermoon. Tegelijkertijd ben ik flink reputatie aan het verzamelen bij de Sunreavers, die blijkbaar ook meetellen voor Horde Expedition, waardoor ik pardoes nog een achievement wist te ontsluiten. (Zie onderstaande lijst.)

Ik doe met Atto het Argent Tournament vooral voor goud en reputatie. Als ik ooit voor Grimstrike nog een epic flyer wil, zal ik nog aardig wat moeten sparen. (Hoewel mounts binnenkort goedkoper en makkelijker verkrijgbaar worden.) Reputatie is voor mij op dit moment echter een veel belangrijker drijfveer. Met Atto ben ik pre-BC begonnen, ruim voordat het huidige reputatiesysteem werd geïntroduceerd dus. Gevolg: tot een paar weken geleden was Atto slechts revered bij Undercity, met moeite bij Orgrimmar en honored bij de overige steden. Ter vergelijking: bank-alt Shacklebolt heeft op level 40 hogere reputatieniveaus dan Atto op level 80. Het Argent Tournament is een mooie gelegenheid om Atto's reputatie bij de oude steden wat op te vijzelen, hoewel ik nog een lange weg te gaan heb voordat Atto zich ergens "exalted champion" mag noemen.

Met Grimstrike heb ik inmiddels de overstap naar Northrend gemaakt. Ik zat midden in de quest-serie van de Caverns of Time toen Grimstrike level 70 behaalde. Helaas ging onze healer onvrijwillig offline bij Aeonus, anders hadden we de hele reeks kunnen afronden. Ik ben benieuwd naar hoe het Grimstrike zal vergaan in Northrend. De eerste dungeon, Utgarde Keep, ging bijzonder gemakkelijk – hoewel dat misschien ook te danken was aan onze level 75 tank.

Reputatie verzamelen in Northrend lijkt niet zo zinnig voor een engineering paladin. Atto’s ervaringen tonen aan dat items uit raids en dungeons veel beter zijn en dat het slechts in uitzonderlijke gevallen de moeite loont om voor reputatie-items te gaan. Voor engineering-schema's is reputatie eigenlijk alleen bij de Horde Expedition belangrijk. (Als je zin hebt om 17.000 goud uit te geven aan een motorfiets.) Verdere schema's zullen van trainers moeten komen. Voor enchants zijn eigenlijk alleen de Sons of Hodir (exalted) en Knights of the Ebon Blade (revered) echt de moeite waard voor een retribution paladin. Voor een holy paladin – lang leve dual spec – wordt dan Kirin Tor (revered) interessant.

Items en achievements
* It’s Just a Flesh Wound (Atto)
* Lance a Lot (Atto)
* Winds of the North (Atto)
* Champion of Silvermoon City (Atto)
* Level 70 (Grimstrike)
* The Escape from Durnholde (Grimstrike)
* Into the Wild Blue Yonder (Grimstrike)
* Flying Machine Control (Grimstrike)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!