donderdag 5 maart 2009

Besturende hoeden

Na een paar weken van relatieve 'rust' begint het traineeprogramma weer wat actiever te worden. Vandaag krijgen we een uitgebreide training over het Rotterdamse bestuursmodel. Een onderwerp dat onlangs nog het (plaatselijke) nieuws haalde toen bekend werd dat er kritisch gekeken wordt naar het stelsel van deelgemeenten. Ik vraag me af hoe het zit met het unieke Rotterdamse model: doen wij het als enige goed of als enige fout?

Voor morgen staat een training adviesvaardigheden op de kalender. Een handig onderwerp voor mijn huidige werkplek en essentieel voor de functie waar ik mijzelf later wellicht zie eindigen. Ik ben benieuwd hoe concreet de training wordt of dat het slechts bij algemeenheden blijft. De leeslijst voor morgen bestaat uit 'Adviseren als tweede beroep' van Hannah Nathans en 'Zes denkende hoofddeksels' van Edward de Bono.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!