zondag 16 november 2008

Howling Fjord en Utgarde Keep


Na een kleine vertraging ben ik begonnen aan Wrath of the Lich King. Met Atto de overtocht gemaakt naar het nieuwe, ijzige continent Northrend. (Tiro staat voorlopig geparkeerd in de herberg om rested XP op te doen.) WoW kon wat mij betreft wel een nieuwe impuls gebruiken: van Outland heb ik wel zo’n beetje alles gezien. Wat dat betreft is Wrath nu al geslaagd te noemen: het spel barst weer van de levendigheid.

Vandaag heb ik vooral Howling Fjord verkend en de dungeons Utgarde Keep en The Nexus. Howling Fjord is van een adembenemende schoonheid en je waant je echt in het hoge noorden. De andere startzone, Borean Tundra, heb ik niet of nauwelijks gezien, maar mijn eerste indruk was: een rommelige versie van Aszhara. The Nexus is daarentegen wel weer wonderschoon.

Vier dungeon-runs in totaal hebben meteen al wat nieuwe gear voor Atto opgeleverd. Sterker nog, Utgarde Keep hoef ik niet meer te doen voor upgrades. In The Nexus zijn nog wel een paar leuke dingen te vinden. Ik heb al een half dozijn items weten te vervangen. Maandenlang gespaard voor Atto’s uitrusting en na één middag is dat allemaal al overbodig geworden… Ach, dat is het lot van een uitbreiding.

Met de vier dungeon-runs en een twintigtal quests in Howling Fjord heeft Atto op zijn eerste Wrath-dag al meteen level 71 gehaald, vooral dankzij het beetje rested XP. Level 71 betekent: de nieuwe hoofdstad Dalaran komt beschikbaar. Mages hebben wat dat betreft een klein voordeeltje ten opzichte van andere klassen. Een wonderschone stad, precies zoals je een magische stad zou voorstellen. Een dezer dagen maar eens een uitgebreid kijkje nemen in Dalaran.

Al met al een uitstekende eerste dag in Wrath of the Lich King.

Kleine tegenvallers:
- De eerste kennismaking met de Taunka. Een staaltje lui ontwerpen: gewoon de Tauren-modellen voorzien van een ander hoofd.
- Een paar dagen na de rest begonnen en nu al wemelt het van de spelers op level 80. Willen die niet genieten van alle nieuwigheidjes?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!