zondag 5 oktober 2008

Pets en achievements

De live-realms van WoW zijn vrijwel uitgestorven. Het LFG-kanaal is angstvallig stil. Iedereen is blijkbaar Warhammer aan het spelen, het PTR aan het uittesten of aan het wachten op Wrath. Champions of the Sword heeft er ook (voorlopig) de brui aan gegeven en is gestopt met raiding. Sommige leden hebben het bijltje er zelfs helemaal bij neergegooid. Iedereen is toe aan wat nieuws, zo lijkt het.

Met veel geluk wist ik een groepje voor heroic Shadow Labyrinth te vinden. Een erg leuke groepservaring, waarbij iedereen beleefd en geduldig was, goed met elkaar samenwerkte en iedereen gewoon tot het einde bleef. Resultaat: Atto’s reputatie bij Lower City is gestegen tot exalted, de laatste groepering binnen Shattrath waarbij dat nog niet het geval was. Wat zou er verder nog te doen zijn tot de uitbreiding?

Dit weekeinde dus maar eens het PTR uitgeprobeerd, voor zover het inlogscherm dat toeliet. Er is ongelooflijk veel toegevoegd, te veel om in één keer uit te zoeken. In ieder geval weet ik zeker dat ik mij tot Wrath ga storten op de nieuwe toepassing 'Achievements'. Achievements zijn de natte droom van alle statistiekfanaten. Je kunt het zo gek niet bedenken of het wordt bijgehouden. Ontdekte gebieden, mounts, reputaties, dungeon kills – alles.

Met Tiro op het PTR de nieuwe hunter-pets uitgeprobeerd. Met 3.0 komt er een driedeling in ferocity, tenacity en cunning pets én de mogelijkheid om 'exotische' dieren te temmen. Ook krijgen pets hun eigen talent-tree. Ik heb respectievelijk een devilsaur, ijsbeer en chimaera uitgetest. Devilsaurs zijn alleen al vanwege hun omvang de moeite waard en leveren als ferocity een enorme DPS-bijdrage. Tenacity pets zijn uitstekende tanks. Van de cunning-tak kan ik voorlopig nog geen chocola maken. Misschien voor PvP?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!