dinsdag 9 september 2008

Voldoende leesvoer

Met de vakantie in het verschiet vroeg Mrs Attorama mij gisteravond of ik al wist welke boeken ik mee wil nemen naar Portugal. Afgezien van 'Everything Is Illuminated' kan ik zo gauw nog niks verzinnen. Gelukkig is het traineeprogramma mij te hulp geschoten: vandaag weer een enorme stapel mee naar huis gekregen. Dan ben ik nog niet eens aan de vorige stapel begonnen.

De oogst van vandaag:
* Marianne en Ann Fredriksson– De elf samenzweerders
* Pieter Winsemius – Je gaat het pas zien als je het doorhebt: over Cruijff en leiderschap
* Edward de Bono – Zes denkende hoofddeksels
* Patrick van Veen – Help, mijn baas is een aap!
* Hannah Nathans – Adviseren als tweede beroep: resultaat bereiken als adviseur
* Joseph Jaworski – Synchroniciteit: de innerlijke weg naar leiderschap

En van de vorige keer nog:
* Jan Schouten en Joke Lingsma – Persoonlijke effectiviteit: assertief gedrag als basisvaardigheid
* Daniel Ofman – Bezieling en kwaliteit in organisaties
* Rudy Kor – Werken aan projecten: aandacht voor mens en methode
* Stephen R. Covey – De zeven eigenschappen van effectief leiderschap
* Susanne PiĆ«t – Overleg, vergaderen en onderhandelen
* R.E. Quinn – Handboek managementvaardigheden

Ik kan er inmiddels een halve koffer mee vullen. Ik zal in ieder geval voorzien zijn van voldoende leesvoer de komende weken…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!