woensdag 30 juli 2008

Overpeinzingen op 40 (deel 2)

Mijn karakterverzameling is nu compleet: mains Atto en Tiro op level 70 en de alts Agnos, Kaniku, Shacklebolt en Grimstrike op level 40. Dit waren de doelen die ik mijzelf van tevoren had gesteld, die ik in ieder geval vóór Wrath nog wilde behalen. De vraag is: wat nu? Stoppen of doorgaan? Enerzijds lijkt doorspelen tot de uitbreiding mij een leuke optie, anderzijds is even een pauze nemen misschien ook wel gezond.

Wrath is nog minstens een paar maanden van ons verwijderd, misschien nog wel een halfjaar. Met Atto en Tiro kan ik hier en daar nog wel wat reputaties verbeteren door middel van dailies of dungeon-runs, maar de opbrengsten hiervan (gear/recepten) zullen in de uitbreiding toch wel gauw achterhaald zijn. Voor Tiro wil ik ooit nog een epic flyer verwezenlijken, maar dat hoeft niet per se vóór de uitbreiding.

Ik loop er serieus over na te denken om tot Wrath verder te gaan met Grimstrike: ik zou graag het personage verder ontwikkelen, de klasse beter leren kennen, vaker healer zijn en leuke gadgets uitproberen met engineering. Levelen is sinds patch 2.3 een stuk sneller geworden, dus het zou me minder tijd kosten dan voorheen. Daarnaast is aangekondigd dat levelen van 60 naar 70 in de nabije toekomst eveneens een stuk sneller gaat worden.

Het lijkt me een leuke optie om een healer op end-game te hebben. Het is een belangrijke, maar totaal andere spelbenadering dan dps. Bovendien, met Atto kan ik nog wel gemakkelijk een groepje vinden, maar met Tiro is dat werkelijk hopeloos. End-game healers hebben het wat dat betreft een stuk makkelijker. Of ik blijf gewoon bewust steken op level 60. Dadelijk met de verwachte enorme instroom van death knights, die alleen tank of dps kunnen zijn, zal er vermoedelijk een grote vraag ontstaan naar healers op of rond level 60.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!