woensdag 28 mei 2008

Besturen en managen

De formele afsluiting van het introductieprogramma was vorige week, maar vandaag kregen we nog een kleine toegift. Onze (verre) voorgangers hadden bij het Havenbedrijf een bijeenkomst georganiseerd voor alle (oud-) trainees van de gemeente Rotterdam, waarbij wij de gelegenheid kregen in debat te gaan met de burgemeester en de gemeentesecretaris. Een leuke opkomst, waarbij ik nog een paar oude bekenden van de studie economie tegen het lijf liep. (Het blijft toch een klein wereldje.)

Toegegeven, ik had van tevoren zo mijn bedenkingen bij het thema 'Het verschil tussen besturen en managen', maar de concrete uitwerking ervan – bijvoorbeeld de vraag of bestuurders zich niet blindstaren op afgesproken targets en daarmee het achterliggende doel vergeten – zorgde er gelukkig voor dat het onderwerp bij mij wat meer ging leven. Ook heb ik de gelegenheid even aangegrepen om (weer) wat werkervaringen uit te wisselen met mijn medetrainees.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!