maandag 4 februari 2008

Nog hoger niveau

Afgelopen week dan eindelijk het tweede seizoen van 'nBSG' afgekeken. De dvd-box staat al geruime tijd in de kast, maar ik ben er nu pas aan toegekomen. Werkelijk een ongelooflijk goede serie – mijn bescheiden mening. Het komt niet vaak voor dat een serie op zo’n goede manier dramatische, politieke, religieuze en militaire verhaallijnen weet te combineren. Met name het militaire aspect komt wat sterker naar voren in het tweede seizoen.

Het eerste seizoen eindigde met een ongelooflijk goede cliffhanger. De finale van het tweede seizoen weet zelfs op een nóg hoger niveau te eindigen. De laatste aflevering, 'Lay Down Your Burdens', zet maar liefst het hele concept van de serie op zijn kop. Ik ben erg benieuwd naar hoe deze cliffhanger zal worden opgelost. Jammer genoeg is de release van het derde seizoen bijna een halfjaar uitgesteld. Eens kijken of ik mijn geduld zo lang kan bewaren of dat ik andere middelen moet gaan zoeken…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!