woensdag 23 januari 2008

Cd-single verdwijnt

Platenmaatschappijen hebben aangekondigd dat de cd-single het einde van het jaar waarschijnlijk niet haalt. De opkomst van (legale) downloads is zo overweldigend dat het de moeite niet meer loont om singles op cd uit te brengen. Enerzijds een triest moment, maar anderzijds ook weer niet. Het verdwijnen van de singles op vinyl heeft tenslotte ook niet geleid tot het einde van nieuwe muziek.

Jammer is het wel. Ik weet nog goed dat ik mijn eerste singletje kocht – 'Almost Unreal', een vergeten hit van Roxette. Ik moest tien kilometer fietsen omdat er in het dorp van mijn ouders geen platenzaak was. Eenmaal thuisgekomen heb ik zo’n beetje de hele middag voor de radio gezeten. Ik kan mij niet voorstellen dat het downloaden van singles eenzelfde ervaring kan opwekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!