donderdag 6 december 2007

Gedoodverfde favorieten

Gisteravond de finaleaflevering van ‘Het Blok’ gekeken. Na de eerste paar afleveringen van dit seizoen moest ik helaas afhaken – ik had dan ook geen idee wie Minke en Carlos waren – maar de finale heb ik nog wel even meegepikt. Aan de filmpjes te oordelen heb ik heel wat klusleed gemist van deze twee. Leuk dat ze dat in de laatste aflevering nog even voorbij lieten komen, al zal het voor de vaste kijker weinig nieuws geweest zijn.

Linda en Sander waren de gedoodverfde favorieten voor de eindzege. De tussentijdse opleveringen van de kamers werden allemaal door hen gewonnen. Vreemd genoeg eindigden zij in finale als laatste. Door de hoge startwaarde van hun appartement, vooral te danken aan de vele vierkante meters, slaagden zij er niet in om voldoende meerwaarde te creëren. Het grootste appartement ging niet weg voor de hoogste verkoopprijs, waardoor Minke en Carlos ‘Het Blok’ wisten te winnen.

Dat is dan ook precies wat ik zo raar vind aan de finale van ‘Het Blok’. De huizen worden verkocht op de Amsterdamse veiling, waar ze volkomen aan de grillen van de markt zijn overgeleverd. Een slecht opgeleverd appartement kan dus alsnog voor een hoog bedrag verkocht worden; als er iemand bereid is dat bedrag ervoor neer te tellen. Een keurig, mooi en groot appartement – zoals dat van Linda en Sander – kan zelfs voor minder dan de startwaarde weggaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!