zaterdag 15 december 2007

Bee Movie

Voor het eerst sinds tijden weer eens in Pathé Buitenhof geweest gisteravond. Ik denk dat het minstens zes jaar geleden is dat ik daar voor het laatst geweest ben. Een wat kleinere, meer gemoedelijke bioscoop dan Pathé De Kuip. Buitenhof deed mij meer denken aan Cinerama dan De Kuip – een groot compliment. Van tevoren heerlijk gedineerd in het nabijgelegen Le Connaisseur, erg geslaagd.

We hebben ‘Bee Movie’ gezien. Oh nee, weer een animatiefilm met pratende dieren – dat wat ook mijn eerste reactie. Tot ik er achter kwam dat de film vooral een vehikel van Jerry Seinfeld is. Hij speelt niet alleen de hoofdrol, maar heeft ook het script geschreven, waarvoor veel medewerkers van de ‘Seinfeld’-serie herenigd werden. Het geheel straalt dus de originele, onverbeterlijke Seinfeld-humor uit. Een groot pluspunt ten opzichte van de meeste andere animatiefilms dus.

Natuurlijk kan zelfs een Seinfeld-film niet zonder promotie, dus medebezoeker NB ging met een leuke Bee-beker naar huis…

Nieuwe trailers:
* Enchanted (release op 13 december). Een Disney-sprookje, maar dan in live-action. Een tekenfilmprinses komt in het echte New York terecht. Oogt een beetje kinderachtig.
* Kung Fu Panda (release op 10 juli). Jerry Seinfeld wist zijn animatiefilm net dat beetje extra mee te geven, hopelijk lukt Jack Black dat ook met zijn film.
* National Treasure: Book of Secrets (release op 10 januari). De volledige trailer hadden we al eens gezien, maar nu kregen we vreemd genoeg pas de teaser.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!