vrijdag 16 november 2007

Aardig overzichtje

Wat is er allemaal gebeurd tijdens de vakantie? Mijn vaste websites voor film-, tv- en game-nieuws laten mij in de meeste gevallen slechts een week terugzoeken, maar ik denk dat ik op deze manier toch een aardig overzichtje heb. Aanvulling en verbeteringen zijn uiteraard van harte welkom – met bronvermelding graag.

Film en televisie
* De komende Writer’s Strike in Amerika, waarbij schrijvers gaan staken om een groter deel van de royalty’s te krijgen, lijkt grote gevolgen te gaan hebben. Het nieuwe seizoen van ‘24’ is bijvoorbeeld al voor onbepaalde tijd uitgesteld. De makers van ‘Lost’ zullen waarschijnlijk snel volgen met een soortgelijke mededeling. De opnames van onder andere ‘Battlestar Galactica’ liggen al stil; er zijn geen nieuwe scripts meer beschikbaar.
* ‘The Dark Knight’ is klaar met de opnames. Nu is het tijd voor de post-productie; de release is pas ergens in de zomer. In Pathé IMAX zal in december exclusief bij ‘I Am Legend’ een bijzondere trailer van TDK te zien zijn. Ik ben nog aan het overwegen of die 7 minuten durende mini-film een reisje naar Amsterdam waard is.
* De reboot van ‘Star Trek’ is begonnen met opnames onder regie van JJ Abrams. De cast, met onder anderen Eric Bana, Jennifer Morrison, Zachary Quinto en Simon Pegg, is indrukwekkend en lijkt een stap in de goede richting om Trek weer ‘cool’ te maken bij het grote publiek. (En dat was hard nodig na het bedroevend slechte ‘Star Trek: Nemesis’, dat zelfs de grootste fans van de franchise heeft weggejaagd.) Van het gerucht dat de nieuwe film wéér over tijdreizen zal gaan word ik echter niet blij.
* De geruchten worden steeds sterker dat SPECTRE, of een soortgelijke organisatie, een terugkeer zal maken in Bond 22. Waarschijnlijk zal het om een vergelijkbare organisatie met een andere naam gaan, aangezien de rechtszaak van (de erven-) Kevin McClory na meer dan veertig jaar nog steeds niet afgehandeld is.
* Paul Verhoeven is aangewezen als regisseur van het vervolg op ‘The Thomas Crown Affair’ met Pierce Brosnan, voorlopig getiteld ‘The Topkapi Affair’. Naar verluidt is de nieuwe film gebaseerd op de klassieker ‘Topkapi’ uit 1964. Een op een andere film gebaseerd vervolg op een remake dus. Klinkt weinig origineel, hoewel ik ‘The Thomas Crown Affair’ een bijzonder vermakelijke film vond. Ik ben benieuwd of Renee Russo ook terugkeert.

Boeken
Ira Levin, de schrijver van onder andere ‘Rosemary’s Baby’, ‘A Kiss before Dying’, ‘The Stepford Wives’ en ‘The Boys from Brazil’ is overleden. Levin schreef slechts een handjevol romans, maar die werden wél allemaal uitermate succesvol verfilmd. (Sommige zelfs meerdere keren.) Ik heb zelf bijvoorbeeld nooit iets van Levin gelezen, maar wel alle films gezien. Ja, zelfs ‘Deathtrap’. Ira Levin overleed op 78-jarige leeftijd aan een hartaanval.

World of Warcraft
* WoW Patch 2.3 is deze week vrijgegeven. Iedereen is er uitermate lovend over. Zelfs ‘oude rot’ Tobold is teruggekeerd naar WoW na een afwezigheid van ongeveer een halfjaar. Zelf heb ik de nieuwe patch nog niet kunnen spelen of zelfs downloaden, aangezien mijn computer nog steeds bij de pc-dokter staat. Maar gauw even een afspraak maken dan.
* Met 2.3 lijkt Blizzard er in geslaagd te zijn om zowel voor oude als nieuwe spelers iets goeds gedaan te hebben, namelijk een goede mix van mid-level en end-game content. Veel WoW-verlaters hebben in andere, soortgelijke games toch niet dat oude gevoel gekregen en deze patch is voor velen een aanleiding geweest om hun abonnement te hernieuwen.
* Tobold is niet de enige die teruggekeerd is naar WoW. Blizzard heeft aangekondigd dat het aantal WoW-abonnees in het derde kwartaal van dit jaar is gestegen tot 9,3 miljoen. De release van ‘The Burning Crusade’ in China zal hier ongetwijfeld iets mee te maken hebben, hoewel de abonnementen in Azië wel heel anders in elkaar zitten dan in Europa en de VS.
* Nieuw ontdekt, onderhoudend weblog met veel informatie: Girl Meets WoW.

1 opmerking:

  1. Dank u voor de aanbeveling. Ik gebruik een website om dit aan het Nederlands te vertalen, zodat ben ik droevig als het onhandig klinkt. Ik hoop u Patch 2.3 spoedig ontvangt!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie op dit bericht achter!