donderdag 30 augustus 2007

Laatste dag

Vandaag is mijn laatste werkdag hier bij het CBS in Voorburg. Ik heb hier een jaar met veel plezier gewerkt. Alleen de laatste vier weken laten een bittere nasmaak na. Na een aantal jaren van arbeidsomzwervingen dacht in vorig jaar september eindelijk te zijn aanbeland bij een werkgever waar ik goed op mijn plek zat. Leuk werk om te doen, leuke collega's, alles in orde. Ik heb met iedereen met veel plezier samengewerkt en ik kreeg altijd de indruk dat dat wederzijds was. Tot ik zes weken voor het aflopen van mijn contract te horen kreeg dat ik niet mocht blijven.

Het was een grote teleurstelling toen ik hoorde dat mijn jaarcontract niet zou worden verlengd. Met de door het kabinet opgelegde bezuiniging was al langer bekend dat er arbeidsplaatsen zouden verdwijnen. Dat is echter niet wat tegen mij verteld is. Ik kreeg te horen dat ik niet goed functioneerde. Ik zou mijn werk niet goed doen. Een totaal andere boodschap dan bij mijn evaluatie in maart dus. Ik heb nooit een melding gekregen dat men ontevreden was over mij. Mijn chef zal er ongetwijfeld anders over berichten, maar ik krijg sterk de indruk dat ik gewoon wegbezuinigd ben. Anders zou er wel een opvolger benoemd zijn, nietwaar?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!