vrijdag 17 augustus 2007

Bezorgdheid

KN heeft enige tijd geleden een iPod aangeschaft. Leuk apparaatje, ideaal om grote hoeveelheden muziek mee te beluisteren (en vervoeren). Iets waar ik tot voor kort dolenthousiast over zou zijn, "geweldige uitvinding" en dergelijke. Tegenwoordig maak ik me echter iedere keer zorgen als KN de iPod tevoorschijn tovert. Ik ben bezorgd dat er iets met dat ding gebeurt. Dat hij beschadigd of gestolen wordt. Hetzelfde heb ik met de nieuwe auto. In plaats van een gevoel van euforie heb ik steeds meer gevoelens van voorzichtigheid en bezorgdheid. Misschien is dat gewoon onderdeel van een natuurlijk proces: volwassenheid. Misschien begin in langzamerhand mijn jeugdige enthousiasme te verliezen.

2 opmerkingen:

  1. tja... dat is de last van de westerse rijkdom die je op je schouders voelt drukken. ik heb er vrij weinig last van, bijvoorbeeld omdat ik in een afgeragd, gebutst 205je rijd. en dan doet eem deukje erbij niet zoveel pijn. wel denk ik erover om van mijn verdiensten van 'het boek' een mooei fiets aan te schaffen. toch overweeg ik ook om een beetje lelijke tweedehands te kopen, omdat je dan de luxeproblemen omzeilt: een mooie nieuwe fiets is kwetsbaar, je moet het kreng ook verzekeren enz.
    tot zover! succes en oefen jezelf in het 'genieten van je rijkdom! :)
    groetjes welmoed

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ps oja wacht maar tot je misschien ooit een kind in een wiegje hebt liggen!! haha.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie op dit bericht achter!