maandag 11 juni 2007

Af

Gisteren na een uitgebreide WoW-sessie heb ik level 70 behaald met Atto. Ding! Champagne! Hoera! En meer van dat soort gelukwensen. Een middagje questen, voornamelijk in Shadowmoon Valley, heeft dan eindelijk het laatste level opgeleverd. Op een gegeven moment kreeg ik de opdracht om Altruis in Nagrand op te zoeken. Die gaf mij drie opdrachten om het Burning Legion aan te vallen, verspreid over Outland. Met het inleveren van die 3 quests was de laatste "ding" dan eindelijk daar. Ik heb meteen een flying mount gekocht (zie foto) en heb al mijn resterende spells geleerd. Op het veilinghuis heb ik voor weinig geld de laatste rangen van Arcane Brilliance, Conjure Food en Conjure Water gekocht. Atto is dus 'af'.

'The Burning Crusade' is - in mijn ogen - een geslaagde uitbreiding op WoW. Voor casual spelers zoals ik, die het levelen het leukste deel van het spel vinden en wat minder belang hechten aan raids, is het verhogen van de level cap van 60 naar 70 een uitstekende manier om jezelf bezig te houden. Als ik Rama van 60 naar 70 zou brengen, zou ik waarschijnlijk (weer) enorm veel plezier hebben. Dat brengt mij bij de vraag: wat nu? In ieder geval geen raiding, reputatie-grinds of attunements doen. Daar heb ik echt geen zin in. Maar wel:

*Op ontdekkingstocht
Met mijn flying mount worden alle voorheen ontoegankelijke gebieden ineens bereikbaar. Gisteren al een klein beetje in het rond gevlogen en dat is echt heel erg leuk om te doen. ;) Vooral in Blade's Edge Mountains lijkt een flying mount mij erg handig; dat gebied is echt een doolhof. Ondertussen kan ik een flink aantal herbs verzamelen en die met grote winst op het veilinghuis verkopen.

*Goud verdienen
Op level 70 krijg je geen XP meer voor opdrachten, maar een geldelijke beloning. Iedere quest levert dus een behoorlijke hoeveelheid goud op. Ik moet alle quests in Blade's Edge Mountains en in Netherstorm nog doen, en ook in Shadowmoon Valley heb ik nog het een en ander openstaan. Dat zal bij elkaar een leuke smak met goud opleveren. Wellicht dat daarmee zelfs een epic flying mount betaalbaar wordt.

*PvP
Ik heb altijd al een PvP-mount willen hebben. Vooral de Black War Raptor ziet er erg cool uit. Daar ben ik op dit moment nog zo'n 30 WSG-marks van verwijderd. Dat wordt dus 10 potjes WSG winnen (of er 30 verliezen). Tien AV-marks is ook nog een optie, dan kan ik een Frostwolf Howler aanschaffen. Ook is er op level 70 een aantal bijzonder leuke PvP-rewards te krijgen. De mage PvP-set heeft een aantal leuke items. Zo zou ik mijn chest item kunnen vervangen; dat blijft nu nog een beetje achter bij de rest van mijn gear.

*Alts
Ik kan natuurlijk ook verdergaan met mijn alts. Met Lannos, nog steeds level 16, heb ik echter alweer een tijd niet gespeeld. Misschien dat ik hem nog naar level 20 breng, maar de kans is groot dat hij verwijderd wordt. Ik ga liever mijn huidige personages verdiepen dan dat ik met een nieuw personage verder ga. Afgelopen weekeinde heb ik een paar leuke dingen gelezen over de hunter- en warrior-klasse. Het is dus waarschijnlijker dat Tiro en Rama worden afgestoft dan dat Lannos weer aan levelen toekomt.

Met de vakantie in het vooruitzicht is dit voorlopig het laatste WoW-berichtje dat ik schrijf. Als alle hierboven genoemde elementen mij ook na de vakantie nog leuk genoeg lijken, is een terugkeer naar WoW niet uitgesloten. We zullen zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!