zondag 27 mei 2007

Pirates 3


Gisteravond hebben we 'Pirates of the Caribbean: At World's End' gezien. Mijn voorspellingen bleken ongegrond: het is een geweldige film! Zoals ik al gehoopt had, was deel 2 slechts bedoeld als voorbereiding/opzet voor deel 3. Het is goed dat KN en ik afgelopen week nog even 'Dead Man's Chest' hadden gekeken, anders waren we waarschijnlijk het spoor bijster geweest. Dat bleek wél het geval te zijn bij een paar mensen op de rij achter ons, die voortdurend moesten worden bijgepraat over wie wie was.


'At World's End' is een van de weinige gevallen waarbij het derde deel van de trilogie beter is dan het tweede deel. Denk bijvoorbeeld maar aan The Godfather, Star Wars, Terminator en The Matrix. De opzet van 'Dead Man's Chest', en dan met name het einde, deed sterk denken aan 'The Empire Strikes Back' en 'The Matrix Reloaded'. Van die laatste twee stelde het derde deel echter vreselijk teleur. 'At World's End' blijkt hier gelukkig een uitzondering op te zijn.


Nieuwe trailers:
* 'Harry Potter and the Order of the Phoenix'. De hele Potter-hype is een beetje aan mij voorbijgegaan, maar KN is een grote fan, dus deze zal ik waarschijnlijk wel gaan zien.
* 'The Simpsons Movie'. Homer Simpson op het grote scherm! Woehoe! Daar ga ik dus zeker weten heen.
* 'Live Free or Die Hard'. Bruce Willis voor de derde keer op herhaling als John McClane. Mwah, kan mij niet echt boeien.
* En verder nog wat nieuwe trailerversies van 'Ocean's Thirteen' en 'Transformers'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!