vrijdag 11 mei 2007

Afdansen

De afsluiting van het dansjaar vond gisteravond traditioneel plaats in De Esch. Grote afwezigen waren goede vrienden MJ en JG. Ze durfden het niet aan. De rest van de Zilver-groep was er wel gewoon. En terecht. Het hele jaar trouw naar de les komen en dan op het moment suprême afhaken... Jammer. Maar goed, ze zullen wel hun redenen gehad hebben.

Brons en Spoedbrons vormden de grootste groep en namen de halve avond in beslag. In de hogere cursussen waren er bijzonder weinig dansparen voor het afdansen. Slechts 3 bij Zilver, 4 bij Goud en 2 bij Gevorderden. Bij de beginners was er nog veel spanning van de gezichten af te lezen, bij de hogere groepen straalde het plezier er veel meer af. Het viel mij op dat ik van de afdansende paren het langste lid ben. Misschien kan ik volgend jaar seniorenkorting krijgen op mijn contributie. ;)

Het afdansen is ieder jaar weer leuk, gezellig, spannend, zenuwachtig en ontspannend tegelijkertijd. Ieder jaar is er toch weer die spanning en spelen die zenuwen toch weer op. Zou ik het wel goed doen? Zal ik geen foutje maken? En ieder jaar kom je weer tot de conclusie dat het allemaal prima gaat. Het is ook altijd gezellig, dit jaar misschien nog wel meer dan anders. De Zilver-groep bleef de hele avond dicht bij elkaar en vormde een hecht geheel. Het is echt een leuke groep. Als we in deze samenstelling volgend jaar weer bij elkaar gezet worden, zou dat voor mij een goede reden zijn om nog wat langer bij EDS te blijven.

Ach, ik weet het nog niet. De groep is leuk, de contributie is een schijntje in vergelijking met andere dansscholen, ik ken de vereniging en ik weet wat ik kan verwachten. Allemaal pluspunten. Anderzijds loop ik er al zolang rond dat ik het programma voor volgend jaar al bijna uit mijn hoofd ken. Misschien dat ik ergens anders meer kan leren, maar zou dat opwegen tegen de voordelen? Ik zal het nog even laten bezinken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!