zaterdag 31 december 2022

2022/2023

Is 2022 geworden wat ik ervan wat ik ervan verwacht had? Welke plannen maak ik voor 2023? Tijd voor mijn jaarlijkse traditie van terugblikken en vooruitkijken.

Persoonlijk
Op werkgebied was 2022 het jaar van voorzichtig aan terug naar het oude normaal, hoewel het (massaal) thuiswerken waarschijnlijk wel een blijvertje is. De nieuwe regel is dat iedereen de werktijd ongeveer gelijk verdeelt tussen kantoor en thuis, maar in de praktijk wordt meer als een richtlijn gezien dan als de nieuwe norm. Verder werden dit jaar veel veranderingen in de systemen aangekondigd die waarschijnlijk grote invloed gaan krijgen in 2023 en daarna.
    Voor Mrs Attorama was 2022 het jaar dat de studie grotendeels werd afgerond, zodat nu alleen nog het daadwerkelijke afstuderen resteert. Dat zal echter nog wel wat voeten in aarde hebben, maar de verwachting is in ieder geval wel dat dit voor het einde van het schooljaar is.

Puckie en Sofietje
Over het schooljaar gesproken: Sofietje is aan haar laatste jaar op de basisschool bezig. 2023 Zal voor haar dus vooral in het teken staan van de Cito-toets, de musical en de overstap naar de middelbare school. Een jaar vol verandering...
    Voor Puckie was 2022 het jaar dat hij definitief zijn plekje vond als verdediger, nadat hij na de zomer wat moest wennen aan zijn nieuwe team. Inmiddels zit hij gelukkig wat lekkerder in zijn vel. 

Bloggen
Met 387 posts (inclusief deze) was 2022 mijn op één na productiefste jaar ooit. Vorig jaar om deze tijd uitte ik de wens om wat meer variatie aan te brengen in mijn berichten, wat met de rubrieken StraatbeeldVerjaardaghits en Mediaweek (inclusief alle subrubrieken) aardig gelukt is. Ik zou graag nog iets van een wekelijks terugkerend vervolgverhaal toevoegen - dat is misschien een mooi doel voor 2023.

Hardlopen
Zie ook mijn bericht van gisteren. Het was een goed hardloopjaar, met helaas een klein dipje in november vanwege een knieblessure. Doelen voor 2023: de 1.200 jaarlijkse kilometers alsnog halen en toch eens de marathon onder de 3:30 gaan lopen...

Boeken, schrijven en andere hobby's
Met 'The Wheel of Time' heb in 2022 een flink aantal boeken verslonden. Nog twee delen en dan zit de reeks erop - ik ben benieuwd! Mede aangespoord door Puckie en Sofietje ben ik ook eindelijk eens begonnen aan het uitwerken van een idee voor een (jeugd-) boek. Wordt vervolgd, hopelijk...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!