donderdag 30 december 2021

2021/2022

Is 2021 geworden wat ik ervan wat ik ervan verwacht had? Welke plannen maak ik voor 2022? Tijd voor mijn jaarlijkse traditie van terugblikken en vooruitkijken.

Persoonlijk
Net zoals in 2020 was ook in 2021 corona nog steeds bepalend voor het dagelijks leven. Vooral thuiswerken - dit jaar slechts twee keer 'een week' op kantoor geweest - en in de weekenden weinig gelegenheden tot uitjes. Daarentegen was 2021 wél het jaar dat Mrs Attorama van baan veranderde én grote stappen zetten met haar studie. Na het inleveren van de eindopdracht wacht in 2022 alleen nog het afstuderen...
    Op het eigen werkgebied waren er weinig ontwikkelingen te melden. De versterking heeft afgelopen jaar gelukkig zijn meerwaarde bewezen, waardoor de werkdruk wat is verlaagd. Door het vertrek van een collega is op een ander onderdeel echter de werkdruk wat verhoogd... Komende tijd maar eens nadenken over mijn plannen en ambities op werkgebied in 2022.

Puckie en Sofietje
Ook voor Puckie en Sofietje was het een bewogen jaar, die de overstap maakten naar respectievelijk Groep 4 en Groep 7. In tegenstelling tot vorig jaar waren dat vooral lessen gewoon op school, tot net voor Kerstmis de scholen wat eerder dicht gingen... Wel was er wat gedoe in Groep 7, maar hopelijk is dat in het nieuwe jaar opgelost. Ook afgelopen maand voor het eerst een (digitale) scholenmarkt bezocht voor Sofietje, al viel die wat tegen. Daarnaast was 2021 het jaar waarin Sofietje definitief stopte met kickboksen en in plaats daarvan nu twee keer in de week aan het turnen is.
    Voor Puckie was 2021 natuurlijk het jaar van... voetbal! In maart ging hij voor de eerste keer kijken bij een voetbaltraining en sindsdien zijn we drie keer per week op het voetbalveld te vinden. Ook was 2021 het jaar waarin Puckie zijn zwemdiploma B wist te behalen. Wel wat later dan verwacht, vooral ook omdat vanwege corona het zwembad lange tijd gesloten was. Diploma C zal ook nog wel even op zich laten wachten...

Bloggen
Zie ook mijn uitgebreide blogpost van afgelopen dinsdag. Het was een ontzettend productief blogjaar, maar helaas (deels vanwege corona) ook wat eentoniger dan gehoopt. Ik heb al wat ideeën om daar in 2022 verandering in aan te brengen, onder andere om oude rubrieken wat nieuw leven in te blazen.

Hardlopen
Het was een ongekend succesvol hardloopjaar. Met meer dan 1.200 km op de teller, inclusief de Marathon Rotterdam natuurlijk, was het een veel beter jaar dan ik had durven dromen. Ook fijn dat er eindelijk weer wat wedstrijden waren. Nu alle aandacht voor de nieuwe marathon, in april. Deels om mijn PR te verbeteren, maar vooral voor de inzamelingsactie.

Wijn, film en andere hobby's
Door corona lijkt alles op pauze te staan, inclusief alle gebruikelijke hobby's. Zo kan ik mij niet heugen wanneer ik voor het laatst een wijnboek erbij gepakt heb om mijn kennis wat op te frissen of wanneer ik een nieuwe wijn heb uitgezocht voor een proeverij. Iets vergelijkbaars was er aan de hand met nieuwe films, boeken, muziek en andere hobby's. Tijd voor verandering, op naar 2022!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!