zondag 31 december 2017

2017/2018

Is 2017 geworden wat ik ervan verwacht had? Welke plannen ga ik maken voor 2018? Tijd voor mijn jaarlijkse traditie van terugblikken en vooruitkijken.

Persoonlijk
De laatste paar maanden van 2016 hebben een grote impact gehad op ons huishouden. 2017 Was nog steeds wat rommelig te noemen, maar toch zeker wel het jaar van het herstel, van het besluit tot een grote ommezwaai, met de nodige gevolgen. Mrs Attorama is terug naar de collegebanken, met wat verschuivingen in de huishoudelijke taakverdeling tot gevolg, zoals wat vaker extra papadagen in het weekend - en het koesteren van de zondagochtend als het enige onvervalste moment in de week voor het hele gezin. Ook was 2017 het jaar van de gezinsuitbreiding: Zoever! Op werkgebied escaleerden de laatste paar maanden wat hardnekkige problemen, waar helaas nog steeds geen oplossing voor gevonden is.  Ik hoop dat 2018 hier verandering in brengt.

Puckie en Sofietje
Ook voor Puckie en Sofietje waren er de nodige veranderingen afgelopen jaar: Puckie werd vier en mocht naar de kleuterschool, waar hij erg naar uitkeek. Sofietje mocht over naar Groep 3, waar ze zich vol enthousiasme stort op het leren lezen en schrijven. Ook was het het jaar van het nieuwe weekritme, met een dagje minder oppassen voor opa en oma en twee dagen naar de BSO.

Bloggen
Met 347 blogposts in 2017 zit ik aardig op mijn gemiddelde van de afgelopen paar jaren. Wel een pietsie minder dan vorig jaar, vooral door een wat lagere productie in de eerste paar maanden van het jaar. In de loop van het jaar ben ik wat gaan experimenteren met de inhoud van mijn blog, zoals de nieuwe categorieën Mediaweek/Leeslijst, Fotografie en Opinie. Dit is mij persoonlijk goed bevallen; deze trend hoop ik komend jaar door te zetten.

Lezen
Een jaar geleden vol enthousiasme aankondigen dat je meer boeken wil lezen, terwijl je 'Kwaadschiks' en 'Anna Karenina' op je nachtkastje hebt liggen? Dat leidt dan per saldo wel tot meer gelezen pagina's, maar niet tot veel meer gelezen boeken. Hoe dan ook, het was een goed jaar voor de literatuur in huize Attorama.

Hardlopen
Na het matige hardloopjaar 2016 was 2017 een behoorlijke verbetering. Vooral in de maanden april, mei en juni, wat natuurlijk grotendeels te danken was aan de Run for Kika. Helaas zijn mijn hardloopactiviteiten daarna weer wat ingezakt. Goed voornemen voor 2018: het hardloopritme weer te pakken krijgen.

Wijn (en spijs)
Mijn grootse plannen om in 2017 meer te experimenteren met wijn en spijs zijn helaas in de planfase blijven steken. Jammer, want hier had ik graag veel meer mee gedaan. Doorschuiven naar 2018 dan maar en hopen dat er komend jaar meer van terechtkomt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!