De Cirkel was toch
naar het westen? Dan ga ik die kant op.
Het weggetje verbreedt
zich snel en je komt bij een ruime open plek in het bos. De open plek lijkt een
perfecte cirkel te vormen. Midden in de open plek liggen een twintigtal stenen.
De stenen hebben vreemde vormen en lijken natuurlijk gevormd te zijn. Je loopt
naar de stenen toe om ze wat nauwkeuriger te inspecteren. De stenen lijken donkerbruin,
donkergrijs, maar hier en daar lijken ze een rode gloed te hebben. Nu je
dichterbij staat, zie je dat de stenen in een bepaald patroon zijn opgesteld.
Het lijkt echter alsof er drie stenen ontbreken en dat daarmee het patroon
doorbroken is.
Je bent zo in
gedachten verzonken en met het patroon bezig dat je niet merkt dat er iemand
achter je staat. Er wordt naar je geroepen. Er staat een man in een wit gewaad
achter je. Achter hem staat een dozijn soldaten van Kasteel Warnos.
Wat doe je?
A) Je laat de BW-ring
zien om de man en de soldaten te overtuigen dat je aan hun kant staat.
B) Je verzint een
smoes voor je aanwezigheid.
C) Iets anders: …
Ik laat de ring zien.
Je laat de ring met
het BW-embleem zien. De soldaten springen meteen in de houding. De man in het
witte gewaad lijkt minder onder de indruk. Hij loopt je voorbij, richting de
stenen. De man wenkt een van de soldaten, die de theepotvormige steen die je al
eerder gezien had tevoorschijn haalt en op een van de lege plekken neerzet.
“Nog twee te gaan”, zegt de man. Hij stelt zich voor als Furion, druïde van
Warnos. Hij vraagt je of jij misschien weet waar de overige twee runen zijn.
Voordat je kunt antwoorden, zie je een klein groepje vissers de open plek
betreden. De soldaten nemen een gevechtsformatie aan.
Wat doe je?
A) Je maakt van de
verwarring gebruik door te vluchten.
B) Je houdt je
afzijdig van het gevecht en probeert de druïde vragen te stellen.
C) Je besluit mee te
vechten aan de kant van de soldaten.
D) Iets anders: …
Ik ga voor optie B.
Ik probeer informatie in te winnen bij de druïde.
De soldaten stevenen
in gevechtsformatie op de vissers af. De vissers trekken hun wapens. Ondanks
dat de vissers veel minder in aantal zijn en hun wapenuitrusting van veel
slechtere kwaliteit is dan die van de soldaten, blijken de soldaten toch grote
moeite te hebben om de vissers te overmeesteren. Uiteindelijk blijken de
soldaten toch de sterkste. De vissers worden geboeid.
Temidden van het wapengekletter
probeer je Furion uit te horen. De druïde weet je te vertellen dat er onlangs
een aantal runen gestolen zijn uit kasteel Warnos, die vanuit De Cirkel naar
het kasteel waren overgebracht voor een ceremonie. De diefstal verbaast Furion,
aangezien de runen slechts een rituele functie hebben en verder niets waard
zijn. De meeste runen zijn teruggevonden, maar er ontbreken er nog twee.
Wat doe je?
A)
Je gaat met Furion,
de soldaten en de geboeide vissers mee terug naar kasteel Warnos.
B)
Je gaat zelf op zoek
naar de overgebleven twee runen.
C)
Iets anders: …
Ik ga mee terug naar
het kasteel.
Je gaat met de groep
soldaten terug naar kasteel Warnos. Onderweg vertelt Furion dat de runen
gestolen zijn uit de schatkamer van het kasteel. De vraag is hoe dat kan,
aangezien de schatkamer voortdurend bewaakt wordt. Sindsdien wordt De Cirkel
eveneens bewaakt; de vissers worden meegevoerd naar het kasteel om hun
aanwezigheid bij De Cirkel uit te leggen.
Wat doe je?
A)
Je brengt verslag uit
aan kasteelheer Beorn Warnos.
B)
Je gaat naar de
schatkamer om de diefstal van de runen te onderzoeken.
C)
Je vraagt of je
aanwezig mag zijn bij de ondervraging van de vissers.
D)
Iets anders: …
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Laat een reactie op dit bericht achter!