dinsdag 26 april 2011

Groot project nummer twee

Hier dan de beloofde onthulling van het tweede grote project waar ik de laatste tijd mee bezig ben. (Kijk hier voor de eerste.) Na maanden, wat zeg ik: jaren, van rondlopen met dit idee ben ik er nu eindelijk maar eens aan begonnen: een serieuze poging tot schrijven. Dagelijkse tweets en blogposts zijn natuurlijk niet echt geschikt om grote verhalen te vertellen, hoe leuk ik bloggen en twitteren ook vind.

De afgelopen maanden heb ik dan ook flink zitten schrijven aan mijn verhaal, of om in vaktermen te spreken: mijn manuscript. Ik zit nu op om en nabij de 76.000 woorden, wat een gemiddelde omvang is voor een roman, als ik de definities er eens op na sla. Hier en daar heb ik al wat korte stukjes laten lezen aan een paar mensen, vooral om te kijken of mijn schrijfstijl bevalt, of het verhaal aansprekend genoeg is en of alles wel overkomt op de manier die ik bedoeld heb.

Ik zit nu in de afrondende fase van wat (nu) het laatste hoofdstuk is. Het zou ook zomaar kunnen dat ik inspiratie vind om het verhaal nog meer uit te breiden, dus dan is het nog lang niet het laatste hoofdstuk. De vraag is wat ik er hierna mee ga doen. Misschien houd ik het voor mezelf, misschien stap ik er in een zelfverzekerde opwelling mee naar een uitgeverij, of misschien ga ik het heel modern via crowdsourcing aanbieden op TenPages. Voorlopig is het een leuke, nieuwe, maar zeker ook serieuze hobby.

3 opmerkingen:

  1. Ik kan/wil er nog niet al te veel over kwijt, dat ligt nog een beetje aan welke plannen ik ermee heb, maar kort gezegd gaat het over iemand die iets overkomt wat niet in zijn wereldbeeld/verwachtingspatroon past.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie op dit bericht achter!