maandag 21 september 2009

Conform verwachting

Problemen in de bioscoop bij het einde van de ramadan. In Amsterdam en Rotterdam zijn jongeren door de beveiliging de zaal uit gezet omdat ze het voor andere bezoekers onmogelijk maakten om iets van de film te zien of te horen. In Rotterdam werden er na half negen zelfs geen nieuwe films meer gestart. Einde van de ramadan? Dat levert overlast op in de bioscoop. Misschien is dat een slechte gedachte van mij, maar ik vind het erg jammer dat dergelijke negatieve vooroordelen meteen bevestigd worden.

Wat mij nog het meest frustreert, is dat haast iedereen dit inmiddels verwacht. Je kunt het persbericht haast van tevoren al schrijven. Ik weet niet wat ik erger vind: dat tientallen jongeren zich zo ontzettend misdragen of dat niemand er niet meer van opkijkt, dat iedereen dit als jaarlijks terugkerend evenement beschouwt en dat Pathé standaard meer beveiliging inzet. Alsof het een risicowedstrijd betreft en de politie bij voorbaat al een peloton ME'ers neerzet. Wanneer is men dit normaal gaan vinden?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!