donderdag 20 september 2007

Drukker en meer divers

Een nieuwe baan, een nieuwe manier van reizen. Voorheen stapte ik rond 07.00 uur in het openbaar vervoer. Dan zat ik meestal alleen tussen andere forenzen in de trein en metro. Dat leverde doorgaans een lekker rustige reis op. De enige memorabele uitzondering was toen er eens bij Delft een halve schoolklas instapte die een uitje had. Bovendien had ik alle tijd en gelegenheid om een (gratis) krantje en een boek te lezen.

Vanaf deze week is mijn reistijd aanzienlijk bekort. Als ik om half negen begin, hoef ik pas na kwart voor acht de deur uit. Lekker uitslapen. Verder hoef ik nu alleen nog maar met de metro; de trein komt er niet meer aan te pas. Het gevolg is dat ik met een totaal ander reispubliek te maken krijg. De diversiteit van mijn reisgenoten is sterk toegenomen. Ik krijg onderweg niet langer alleen met forenzen te maken, maar ook met scholieren, studenten, bejaarden en (’s middags) zwervers en daklozen.

Het is ook een stuk drukker, een uur later in de metro. Gelukkig stap ik bij het beginpunt in, dus een plaatsje is nog wel gemakkelijk te vinden. Bij de overstap op Beurs word ik echter geconfronteerd met een enorme mensenmassa en een bijbehorende chaos van jewelste. Ach, het is het voor mij allemaal waard. De wekker gaat ’s morgens bijna een uur later en ik ben ‘s avonds ook nog (bijna) een halfuur eerder thuis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie op dit bericht achter!